
A kialakítás során törekedtünk arra, hogy csakis kipróbált és bevált, minőségi alkatrészekből építkezzünk.
Az alacsony szériás darabszám miatt lehetőségünk van nemcsak szúrópróba-szerű, hanem egyenkénti teljes tesztelésre és lepróbálásra is. Kivitelezési helyszínre lepróbálatlan Energiakulcs® nem kerül ki.
Az Energiakulcs® is, mint bármilyen más, elektromechanikus eszköz, meg tud azonban hibásodni. Szelepek, mozgatómotorok és szivattyúk vannak benne, amelyeket ráadásul egy programozható logikai vezérlő (PLC) vezérel. Előfordulhatnak mechanikus és elektromos hibák is.
Mi a teendő, ha meghibásodás történik?
Beépítéskor figyelünk arra, hogy tömítetlenségi probléma előfordulása esetén (szivárgás, folyások stb.) lehetőleg minden pont kiszakaszolható legyen, azaz pl. ne kelljen visszaereszteni a házról a fűtővizet azért, hogy egy tömítést kicseréljünk.
Vezérlési hiba esetén a szekrényen belüli elektromos kapcsolótáblán az automatikus üzemből „kézi be” állásokba átbillenthetőek a szelepek és szivattyúk kapcsolt kimenetei, tehát a hiba elhárításáig ezek direkt kapcsolásával nem történhet meg, hogy fűtés vagy melegvíz-készítés nélkül maradjon az ingatlan, a család.
A hőszivattyú hibája esetére beépítésre kerül egy külső elektromos fűtőpatron is, ami – figyelembe véve, hogy egy passzívháznak mennyire alacsony a fűtési teljesítmény-igénye – a hiba elhárításáig szükségmegoldásként ki tudja elégíteni a fűtési és melegvíz-készítési igényt.
Borítókép: Passzívház Energiakulcs® rendszerrel, Zsámbék